perjantai 14. kesäkuuta 2013

Ingman - Vohveli vanilja

Torstai 13.6.2013

55. Olin hankkimassa tuparilahjaa, ja nappasin samalla kaupasta Ingmanin puffet kopion. Vohveli-nimisen jäätelön. Oon monesti meinannut ottaa tän, mut näyttää niin nuivalta, että jäänyt kauppaan. Maksoin Alepassa 1,09€. Vaniljajädeä ja puolet on kuorrutettu suklaalla ja puolet on vohvelilla. Tiedättekö sellaiset mitä AINA oli 80-luvulla jossain synttäreillä. Niitä aika mauttomia mutta niitä sai jokapaikasta ja kai säilyvyys aika hyvä. Kyllä niitä söi, mut ne oli niitä mitkä jäi viimeiseksi pöytään. Paitsi joskus jollain oli mansikanmakuisia, ne oli hyviä. Kinda..

Mut joo. Jutskailin kaupan ulkopuolella yhden kaverin kanssa ja hän oli kanssa kattellut tätä, mutta ei ollut koskaan maistanut. Jutskailtiin pesiksestä ehkä 3minuuttia, ja sinä aikana tuo vohvelijäde oli jo aika löysää. Liekkö Alepan pakkanen hyytynyt, vai onko tuote vain niin huono :)

Ensipuraisu oli kyllä ihan hyvä. Perussuklaata ja sit vaniljajädeä. Ok. Mut se vohveli... Haukkasin siitä niin eiköhän sitä jäätelöä tippunut mun syliin... Ei. Koska olin tarkkana, mutta sitä olis voinut tippua. Se vohveli oli nihkeä eikä rapea ja meni vain lyttyyn muttei katkennut. Mulla on ihan omat hampaat suussa kyllä. Sitkeää oli. Tai ei sitkeäää,  mutta kyllä te tiedätte. Jos sisus on pehmeää, niin oli hankala syödä. Piti ahmia. (Niin ahmin kyllä yleensäkin, mut nyt piti extranopeasti ahmia.)

7+. Tyydytti vähän, mut ei tarpeeksi. Kuva on huono, koska alkoi jo sulamaan. Anteeksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti